уторак, 12. јул 2022.

Online nastava,dobre i loše strane

 

Nakon proglašenja pandemije virusa, rešili smo da pređemo na online nastavu. Sada već, sa našim profesorima sagledavamo prednosti i mane ovakvog vida nastave. Nedostatak vremena u svakodnevnom životu i pre pandemije, ali i želja za novim znanjem i drugačijim načinom obrazovanja, podigli su online nastavu na višu lestvicu. Iz tih razloga većina kurseva, ne samo jezika, nego i ostalih specijalizovanih edukacija, mogu se pratiti iz udobnosti toplog doma što je ujedno i najveća prednost ovakvog načina edukacije.

Pored ovog, sa online nastavom nema stresa koji izazivaju žurenje na čas, pitanja da li ću stići ili ne, šta ako propustim nešto bitno. Nema putovanja javnim prevozom ili razmišljanja o parking mestima, dakle ovakav vid nastave čuva i vreme i novac.

Plusevi

1. Prvo i najvažnije – onlajn nastava povećava umnogome elektronsku, digitalnu, informatičku pismenost učenika. Sada stiču znanja koja će im umnogome pomoći u školovanju i životu

2. Glavni cilj onlajn nastave bio je zdravstvene prirode, da se izbegnu zaražavanja. I on je ispunjen pošto je izbegnut kontakt učenika do kojeg dolazi svakog dana u obrazovnim ustanovama

3. Onlajn nastava štedi i vreme, posebno onim đacima koji žive nešto dalje od svojih škola. Umesto da čekaju gradski autobus, dovoljno je da sednu za radni sto, upale kompjuter i već su na času

4. Deca rade i uče u kućnim uslovima, u opuštenijoj atmosferi, što odgovara jednom broju učenika. Posebno onim zatvorenijim. Takođe, i učenici i nastavnici mogu da budu opušteniji i sa oblačenjem

5. Mnogim đacima je onlajn nastava čak i generacijski bliža pošto su navikli na kompjutere, tablete, mobilne telefone, najrazličitije aplikacije… Ujedno, to im je nešto novo, pa im je i zanimljivo

Minusi

1. Možda i najveća mana jeste nedostatak druženja dece, njihova socijalizacija, koja je ujedno i jedan od glavnih zadataka svih škola. Nema bliskosti, razmene emocija, javlja se otuđenost

2. Nemaju svi iste uslove ni mogućnosti. Ima i onih bez kompjutera, kablovske televizije, postoje problemi sa internetom. Poseban problem su porodice sa više dece koja u isto vreme uče

3. Velike su razlike od grada do grada, od škole do škole, pa čak i od razreda do razreda. U nekim školama se od đaka traži da budu onlajn tokom svakog časa, a u drugim su po nekoliko dana bez obaveza

4. Prelaskom na onlajn nastavu đaci gube i fizičku aktivnost koju nosi odlazak do škole i nazad. Da ne govorimo što nema časova fizičkog, koji su za mnogu decu jedina sportska aktivnost

5. Nastavnici se žale da moraju ceo dan da budu na vezi sa đacima i roditeljima, mame i tate da moraju da glume profesore, a deca da nemaju direktan kontakt, da ne mogu da pitaju oko lekcije

Нема коментара:

Постави коментар